המוות המזעזע והאכזרי של ימנו זלקה ודסטאו צ'קול זיכרונם לברכה, הוביל את חניכי התנועה בסניף כפר הנוער אמי"ת פתח תקווה למסע של שבועיים, שבו הם דנו על אלימות במרחב הציבורי. הם הבינו שאלימות זוכה לא פעם לשתיקה אילמת אל מול הזוועה וגורמת לפחד ולשיתוק.
המסקנה הברורה שלהם הייתה שהם לא יכולים לעמוד מנגד ושהתגובה הנכונה היא לעמוד איתן מול כל מעשה של אלימות ולומר בקול ברור, לא לאלימות!
באחריות, התמדה, עבודת צוות ואכפתיות, הם החליטו לא להתעלם אלא להנציח, להעלות את המודעות גם מחוץ לסניף התנועה, ולצאת בקריאה בעד סובלנות ונגד אלימות. הם כתבו שלטים שמספרים על האירוע ומנציחים את ימנו ודסטאו, אפו עוגיות שנארזו בשקיות, ארזו ספרי תהילים קטנים, הדביקו תמונות של השניים ויצאו אל הקניון בפתח תקווה. הם שיתפו את הקונים במידע, חילקו את העוגיות והספרים והציעו לאנשים לתרום כסף שאיתו הם ידפיסו צמידים לזכרם.
בפעולת הסיכום החניכים שיתפו בתחושות ומה שחזר הייתה ההרגשה שהם עשו משהו משמעותי, הגיבו, הביעו עמדה ולא שתקו מול אלימות קשה.
אנחנו מודים למדריכים ולחניכים שנקטו ביוזמה מתוך הבנה של המצב ונשיאה באחריות. תודה לרכזת הסניף אבבץ' בלטה שמובילה את כולם בחוכמה וברגישות, ולצוות כפר הנוער אמי"ת פתח תקווה על הגיבוי, התמיכה והאמון לאורך הדרך.