Eng

נציגי התנועה בטקס יום הזיכרון הרשמי של העיר נתניה

סניף נתניה הוקם לפני שנה בתמיכת סגן ראש העיר מר אלי דלל ואגף הנוער של העירייה. מאז הקמתו התקיים קורס המדריכים הראשון, החלה פעילות שבועית שוטפת לחניכים ומתקיימת פעילות העשרה שבועית למדריכים. אנחנו מציינים כל זאת כי הסניף החדש והפעיל, בראשות הרכזת ציפי פקדו, הוזמן השנה לקחת חלק בטקס הרשמי של עיריית נתניה לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

האירוע הייחודי החל במעגלי שיח בהם לקחו חלק נציגים מתנועות הנוער של העיר. ספיר ולירן, מדריכים מהתנועה, ייצגו את אניה באניה ונפגשו לדיון על החברה הישראלית. במעגלי השיח הנציגים שלנו סיפרו על התנועה, על ערכיה ועל הפעילויות השונות שמתקיימות בה. בני הנוער איתם נפגשו התלהבו ללמוד שבאניה באניה לא משקיעים רק בהדרכה ובחניכים אלא יש תוכניות העשרה והעצמה מיוחדות למדריכים.

בתום המעגלים נערכו נציגי התנועה לקראת תערוכה שליוותה את הקהל שהגיע לטקס המרכזי. כל תנועה הציגה את עצמה בכרזה דרך הערכים שמייצגים אותה. נציגי הסניף כתבו שסולידריות מובילה לאחווה, אחווה מעודדת נתינה ונתינה יוצרת עולם טוב יותר. “כל אדם צריך לשאוף לעולם טוב יותר לו ולצאצאיו,” כתבו. “הכול מתחיל בחינוך לערכים כמו סולידריות, עזרה לזולת ונתינה.”

באולם שהיה מלא עד אפס מקום, בנוכחות ראש עיריית נתניה הגברת מירים פיירברג, סגן ראש העיר מר אלי דלל ותושבי העיר, התקיים הטקסט בהנחיית הגברת דליה מזור.

במהלך הטקס, נציגים מתנועות הנוער ליוו אל הבמה ניצולים שהדליקו נרות זיכרון בזמן שהנערים סיפרו את סיפורם. הבטם אלמה נבחרה כנציגת התנועה וליוותה את אהרון לוי שנולד במודנה שבאיטליה והדליק את נר הזיכרון השני. הבטם השתתפה בחזרות הרבות לקראת הטקסט והקריאה באופן צלול ומרגש את הדברים שליוו את הדלקת הנר.

עבור מדריכי הסניף ההזמנה לקחת חלק בטקס הרשמי לצד תנועות הנוער הותיקות בעיר – הייתה משמעותית מאוד והמדריכים חשו בהערכה שהעיר נתניה מעניקה לתנועה.

 

במהלך ימי הזיכרון התקיימו בכל סניפי התנועה פעולות ייחודיות שדנו במלחמות, בזיכרון, במחיר הכבד ובתקומה. אחת החניכות סיכמה את הפעילות במילים הפשוטות והמדויקות, “הלוואי שלא יהיו עוד מלחמות.”

 

לחניכי אניה באניה, שלא כמו בתנועות אחרות, יש יום זיכרון נוסף, שלישי, שמצוין כל שנה ומתקיים במקביל ליום ירושלים, והוא יום נספי סודן – יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל.

 

עקבו אחרינו

צרו עמנו קשר