סניף אשקלון פותח את קורס ההדרכה הראשון

לאחר שלב ארוך של גיוס, ראיונות ומיונים, נפתח מחזור ההדרכה הראשון של סניף אשקלון. שישה עשר בני נוער יעברו בחודשים הקרובים הסמכה, ובתחילת ספטמבר יתחילו להדריך. במהלך הקורס הם יילמדו באופן חווייתי על מנהיגות, העצמה, הדרכה, ערכים ועמידה מול קהל.

במפגש הראשון ברק אברהם, מנכ"ל התנועה, דיבר על מחויבות והתמדה כתכונות שנדרשות ממדריכי התנועה אבל גם על התמורה. "אניה באניה" היא תנועה שמעצימה את המדריכים ודואגת לטפח אותם וללוות בשנות התיכון ולקראת הצבא והאוניברסיטה. רכז הסניף אשר אליאס, שוחח עם החניכים על הרצינות שנדרשת ממי שמצטרף לקורס, על הנהלים והמשמעת, והעצים את הנוער כשסיפר להם שנבחרו בקפידה ושהם אינם כאן במקרה. תחומי אחריות ותפקידים חולקו והקבוצה החלה במשחקי היכרות.

באחד המשחקים היה עליהם להתחלק לזוגות ולהציג אחד את השני. המשחק הצחיק את כולם וגם ברק ואשר לקחו בו חלק. החניכים מצידם נהנו וכבר הראו ביטחון ויכולת מרשימה לעמידה מול קהל.

בחלקו השני של המפגש הקבוצה החליטה על תקנון קבוצתי מחייב, נפתחה קבוצת ווצאפ משותפת ונלקחו מידות לחולצות התנועה.

קורס ההדרכה של "אניה באניה" הוא תוכנית הדגל של התנועה, המקום בו אנחנו מטפחים את דור המדריכים לפי המודל של "נוער מוביל נוער". מדריכי התנועה הם אלה שמעבירים את ערכי התנועה לחניכים כשהרכזים מצידם דואגים לטפח וללוות את המדריכים. הקורס הוא המקום הראשון בו מועברים למדריכים ערכי התנועה שהם: נתינה, סולידריות, שייכות, לאומיות, שוויון וראיית האחר.

אנחנו גאים במחזור חדש של בני נוער שמוכנים לעשות למען האחר, להתנדב ולהוביל לשינוי. מאחלים למדריכים שבדרך הצלחה ומבטיחים לעקוב אחריהם מכאן.

התנועה פועלת בעיר אשקלון בשיתוף מרכז קהילתי חבצלת עיריית אשקלון.
וזה הזדמנות להודות לשותפים שלנו בעיר, דפנה ביטון –  מנהלת אגף תרבות, נוער וספורט עיריית אשקלון.
שי דמטאו – מנהל מרכז קהילתי חבצלת.
יועץ ראש העיר – גבריאל טגבו.