בונים מנהיגות צעירה

הכול התחיל כשבקק"ל הוציאו קול קורא להשתתפות בפרויקט "השביל הירוק", שחיפש מנהיגים צעירים מהקהילה האתיופית. תנועת הנוער שלנו הגישה בקשה ונבחרה לפרויקט. לאחר בנייה ותיאומים, המדריכים מסניפי התנועה קיבלו יום העשרה מיוחד שעסק במנהיגות, אקטיביזם, סביבה ואהבת הארץ.
ב־7 ביוני 26, הגיעו מדריכי התנועה בליווי הרכזים מכפר הנוער אמי"ת פתח תקווה, מנתניה ומאשקלון ליום של העשרה ומנהיגות ביער בן שמן. את הבוקר פתחנו עם מדריך קק"ל שסיפר על ההיסטוריה של הקרן הקיימת לישראל, על היער ועל חניון העיוורים בו היינו שמונגש ללקויי ראייה ויש בו מסלול מסודר עם מעקה ממתכת ושילוט בכתב ברייל.
לאחר הסיור הצטרף למדריכים אהרון צפריר שהנחה פעילות חוץ (ODT) שעוסקת בגיבוש, מציאת פתרונות, שיתוף פעולה ומנהיגות – דרך משחקי שטח, משימות ואתגרים. פיצות לצוהריים ובני הנוער התיישבו בצל להרצאה של בזה נבבה.
נבבה הוא יליד אתיופיה, עיוור מלידה שאביו עזב אותו ואת אימו כשגילה שבנו התינוק נולד עיוור. הוא עלה עם אימו לישראל ובתוכנית של עמותת "אתגרים" התגלה כישרונו הספורטיבי. הוא החל לרוץ ולהתאמן במסגרת מיוחדת ומותאמת והגיע עד למקום החמישי באולימפיאדת בייג'ין. כיום נבבה הוא מאמן אתלטיקה, מורה לחינוך גופני ומרצה. בזמן שדיבר ציוץ לא נשמע ובני הנוער הקשיבו מרותקים לסיפור על עבודה קשה, התמדה והצלחה כנגד כל הסיכויים.
היום המיוחד סוכם בשיחת עיבוד של בני הנוער עם מנכ"ל התנועה והרכזים, שלאחריה המדריכים התפזרו להסעות השונות בדרכם הביתה.
אנחנו מודים לקק"ל ובמיוחד לפרי טוכמן נציג אגף קשרי ציבור והסברה על שיתוף הפעולה הפורה, לרכזי הסניפים: אבבץ' בלטה, בני אקלה ומאור בלאי ולציפי סמני רכזת התפעול – בלעדיכם כל זה לא היה אפשרי. לשותפינו היקרים מכפר הנוער אמי"ת פתח תקווה, להורים התומכים ולמדריכי התנועה ששמחו כתמיד להיפגש עם בני נוער מסניפים אחרים, ללמוד ולהתמקצע.